Dinó vadászat bojlival

Manapság a bojlis horgászatban egyre többször találkozhatunk járulékos halként a különböző tokfélékkel. A többség nem szereti, és még az amurnál is szégyenletesebb, és gyűlöletesebb teremténynek tartja őket, pedig egyre több hazai tóban is megtalálhatóak ezek az élő őskövületek.

Bővebben: Dinó vadászat bojlival

Egyesületi vizek, ahogy én látom

A horgászok egy része egyesületi vízen horgászik, de ezek nemcsak a hagyományos értelemben vett sűrűbben telepített tavakat jelenthetik, hanem sok helyen főként a kihívásokban gazdag kavicsbányákat is. Magyarországon egyre inkább „felkapottak” az ilyen jellegű vizek is, ezért az érdeklődés is fokozódik irántuk. Az ilyen kristálytiszta vizekből fogott pontyok, számomra nagyobb értékkel bírnak, mintha egy intenzíven telepített tóból kerültek volna a merítőmbe.

Gyakran kevés hely áll rendelkezésre a tábor felállításához

Bővebben: Egyesületi vizek, ahogy...

Csatornák varázsa

Sziasztok! Ebben a hónapban a holtágakról/élővizekről lesz szó. Számomra nem nehéz bemutatni ezt a fajta horgászatot, praktikákat, hiszen a Körösök-vidékén lakom, így rengeteg tapasztalatot szereztem az évek alatt.

Bővebben: Csatornák varázsa

Családdal a vízparton

A mai rohanó világban azt a legnehezebb összehozni, hogy eltöltsünk egy hosszú hétvégét a családdal a vízparton, mindenféle elektromos kütyük nélkül, ahogy még anno nagyapámmal horgásztunk. Ilyenkor a hangsúlyt a pontyok mellett, inkább a gyerekekre helyezem. A fő szempont a horgásztudásuk bővítése és a természetben együtt töltött idő. Ez a legfontosabb!

Bővebben: Családdal a vízparton

Tökösen a tőzegben

Tökösen a tőzegben - Lattes Dániel

Sok horgászt ámulatba ejt a természet vadsága, ahol nem parkosított, számozott állásokon hódolhatunk szenvedélyünknek, hanem valóban eggyé válhatunk a természettel. Társaink a madarak, vidrák, rókák és az őzek. Amikor ebben a környezetben megfogjunk álmaink halát, kicsit újra gyerekek lehetünk és visszakaphatunk egy szeletet abból az érzésből, hogy miért is kezdtünk horgászni.

Bővebben: Tökösen a tőzegben

Az Ecsédi Vég-tó

10 éve annak, hogy először ellátogattam ennek a csodálatos víznek a partjára. A környezet, ami ott fogadott, azonnal magával ragadott, na meg persze az a rengeteg élmény, ami már rögtön az első horgászat alkalmával ért minket. Azért írom ezt a kis összefoglalót a tóról, hogy mindenkinek legyen egy kis előzetes információja,  ha esetleg először látogat el erre a gyönyörű vízre.  Az első és legfontosabb szabály: kössük fel a gatyánkat és soha ne adjuk fel!

Bővebben: Az Ecsédi Vég-tó

Ahol minden halért meg kell küzdeni…… Pontyok az akadóból

Ahol minden halért meg kell küzdeni……Pontyok az akadóból

Vannak,akik fás-bokros helyre szeretnének menni horgászni, és vannak, akik el is mennek. Mint sok más dolog, ez is megtanulható, gyakorolható, már-már művészi szintre fejleszthető. Egy ilyen terepen vannak elengedhetetlen kellékek, de leginkább fejben kell felkészültnek lenni, hiszen rengeteg tényező befolyásolhatja, hogy sikeresek tudunk-e lenni.

Bővebben: Ahol minden halért meg...

Amit te is megtehetsz…. Avagy használd ki a telet egy kis karbantartásra!

Orsó szerviz otthon, házilag? Miért ne? Ez a pár sor azoknak szól, akik ( két szerviz ciklus között, ami véleményem szerint 2-3 szezon ) szeretnék évközben egy esősebb, sárosabb peca után vagy szezon végén megtisztítani az orsóikat kicsit alaposabban annál, minthogy kívülről áttörölgetik egy pamut ronggyal. Nyilván a nagy szervizt nem tudjuk vele helyettesíteni, de azért egy sima törölgetésnél sokkal többet megtehetünk mi magunk is.
Használjuk ki a telet és ha már annyira fontos nekünk a horgászat, szánjunk időt a felszerelésünk rendben tartására is! Ahogyan az autónk, úgy az orsóink is meghálálják a törődést és sok-sok évvel tudjuk meghosszabbítani az élettartamukat, ha néha foglalkozunk velük.

Bővebben: Amit te is megtehetsz…....