Csombor Barnabás

A horgászattal a Balaton partján ismerkedtem meg először. 5-6 éves lehettem amikor hajnalban ébresztett a Nagypapám, hogy „Na akkor indulás!”  Szigligeten egy hatalmas nádas mellé kötöttünk ki a csónakkal és izgatottan vártam, hogy kapjak én is egy botot a kezembe. Itt indultak el az első lépések… Hogyan is kell egy úszós botot összeállítani, felcsalizni, bedobni… na meg persze várni és csöndbe maradni ( ez a része eleinte nehezen ment :D ) Egyből magával ragadott az érzés, ahogy ültünk a csónakban, figyeltem a kis úszót és sorban fogtam a kis küszöket, bodorkákat. Innen indult el számomra a horgászat szeretete. Nemsokkal ezután meg is kaptam az első spicc botomat és amikor csak szabadidőm engedte gyúrtam a paprikás kenyeret és mentem le a tó partra.

Ahogy telt az idő egyre többet jártunk Apukámmal horgászni és sorban követték egymást az élmények. Eleinte a match botos horgászat, feederezés, ragadozó halak kergetése… 11 évesen kóstoltam bele a hajszálelőkés horgászat rejtelmeibe és azonnal magával ragadott. Amikor csak időnk engedte az edzés és az iskola mellett, mindig mentünk valamerre az országban és igyekeztünk próbára tenni magunkat, gyűjteni a tapasztalatokat. Több – kevesebb sikerrel, de rendíthetetlenek voltunk, mindig alig vártuk, hogy újra vízparton legyünk.

Az elmúlt évtizedben szinte kizárólag bánya tavakon horgászom. Megszállotja lettem ezeknek a vizeknek. Változatos meder viszonyok, a kristály tiszta víz, erős halak és sok-sok kihívás. Szeretem ha valami nem egyszerű, olyan helyeket meghorgászni amit a legtöbb ember messziről elkerülne, agyalni, kicselezni a halakat. Minden hal megfogása nagy örömöt okoz számomra, viszont mindig próbálok az igazán nagyok közül elcsípni egyet – egyet.

Nagyon szeretek a parton lenni.  Nem tudnám elképzelni, hogy egy évben ne töltsek el néhány hetet egy tó partján.  Apukámmal vagy a barátaimmal eltöltött közös idő. Sütögetések, hajnali madárcsicsergés, naplementék, hallgatni a természet hangját. Csodálatos! Egy másik hobbimnak a fotózásnak is tudok hódolni a természetben. Úgy gondolom, egy jól elkészített fotó, mindig megtudja melengetni az ember szívét amikor később újra megnézi és felidézi az emlékeket.

Csombor Barnabás

Előkék terén soha nem bonyolítottam túl a dolgokat. Sima csomómentes kötést szoktam alkalmazni, egy szem süllyedő, vagy hóember formájában. Ezen kívül előszeretettel használom a pop-up riget, főleg nyáron a sekélyebb részeken.

Kedvenc csalim a Solartól a Red Herring. Soha nem hagynám otthon! Az ember beleszagol a zacskóba és egyből érzi, hogy ebben nem fog csalódni!